Trening i Siłownia

Podciąganie – jak to robić prawidłowo

Silne mięśnie pleców to marzenie wielu mężczyzn. Jednak niewiele osób wie jak je odpowiednio modelować. Przed przystąpieniem do treningu należy zdać sobie sprawę, że uzyskanie satysfakcjonujących efektów wymaga długiej i ciężkiej pracy. Mięśnie pleców można wzmacniać za pomocą wielu technik jednak jedną z najbardziej skutecznych jest podciąganie.

Rezultaty podciągania na drążku są uzależnione od wybranej metody. Trening z wykorzystaniem nachwytu pozwoli wzmocnić mięśnie pleców. Podciąganie się z zastosowaniem podchwytu wzmacnia natomiast mięśnie ramion. Podczas ćwiczeń kluczowe znaczenie ma także szerokość chwytu. Warto wiedzieć jak podciąganie na drążku wpływa na rozbudowę mięśni oraz wzrost wytrzymałości.

Podciąganie na drążku – wzmocnienie ramion

Drążek jest urządzeniem idealnie nadającym się do modelowania mięśni ramion i górnych partii pleców. To, w jaki sposób ćwiczymy, wpływa na osiągane rezultaty. Wybór konkretnej metody (nachwyt, podchwyt) decyduje w jakim stopniu są zaangażowane konkretne grupy mięśni w czasie treningu. Okazuje się, że wpływ na rezultaty ćwiczeń ma nawet drobna zmiana w ułożeniu lub rozstawieniu dłoni na drążku.

Większość osób uważa, że podciąganie w największym stopniu wzmacnia mięśnie ramion. Jednak przy treningu z wykorzystaniem nachwytu te mięśnie pracują tylko w niewielkim stopniu. Z tego powodu, jeśli naszym celem jest uzyskanie odpowiedniej rzeźby ramion należy podciągać się na drążku podchwytem. W takiej sytuacji palce powinny być ułożone w stronę ćwiczącego. Ćwiczenia tego typu w znacznie większym stopniu zmuszają do pracy bicepsy, a to bezpośrednio przekłada się na rozrost tych mięśni.

Kolejną sprawą, na którą należy zwrócić uwagę podczas pracy nad rzeźbą ramion jest odpowiedni rozstaw dłoni na drążku. Należy pamiętać by dłonie były oddalone od siebie maksymalnie o dwadzieścia centymetrów. Osoby poczatkujące mogą mieć problem z podciąganiem tą metodą. Dopuszcza się w takiej sytuacji niewielkie zwiększenie rozstawu dłoni dłońmi.

Podciąganie na drążku – wzmocnienie mięśni pleców

Podciąganie na drążku to idealny sposób na wzmocnienie i wymodelowanie górnej części pleców. W takiej sytuacji doskonałe rezultaty przynosi podciąganie nachwytem oraz szeroki rozstaw dłoni na drążku. Taki trening najmocniej wpływa na mięsień najszerszy grzbietu. Ćwiczenia te są zalecane zwłaszcza mężczyznom pracującym nad rzeźbą pleców.

Nie zaleca się treningu z zastosowaniem tylko jednego rodzaju uchwytu. W celu harmonijnego rozwoju mięśni należy co jakiś czas zmieniać metodę ćwiczeń.

Previous ArticleNext Article
Paulina Górecka

Jestem specjalistką od zdrowej diety oraz od odchudzania. Autorka wielu branżowych tekstów, takich jak między innymi recenzje czy artykuły dotyczące produktów wspomagających proces odchudzania, czyli tak zwanych suplementów diety. Posiadam bogate doświadczenie oraz głęboką wiedzę, dzięki czemu od lat jestem w stanie przygotowywać rzetelne oraz ciekawe recenzje produktów wspomagających odchudzanie. Jak mało kto, mogę poszczycić się również bardzo dobrą znajomością branży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *