Sponsorowane

Jak tworzyć skuteczne ulotki reklamowe?

Szukasz sposobu na efektywną reklamę swojej firmy? Prawdopodobnie już wiesz, że jednym z najbardziej wydajnych sposobów promowania firmy są ulotki reklamowe. O czym pamiętać podczas ich projektowania i jak stworzyć ulotkę, którą klienci chętnie zatrzymają?

Ulotka składana czy dwustronna?

Zanim zaczniesz projektować ulotkę firmową, zdecyduj, jaka forma i format będą najlepsze. Jeśli chcesz przekazać niewiele informacji – np. jedynie zaprosić na otwarcie, konkurs lub promocję – najlepszym wyjściem będzie niewielka ulotka dwustronna. Jest ona dość tania, a przy tym pozwala na szybkie przyswojenie informacji – już po jednym spojrzeniu klienta. Jeśli jednak zależy Ci na szerszym przedstawieniu Twojej oferty, lepiej sprawdzą się ulotki składane.

Kiedy wybrać ulotkę składaną?

Ulotka składana jest dobrym wyborem, jeśli chcesz przekazać nieco więcej informacji – np. streścić ofertę, dodać zdjęcia, mapkę dojazdową lub menu. Na takim typie ulotki można umieścić więcej danych – w przejrzystym układzie i uporządkowanych blokach. Ulotka składana wygląda profesjonalnie, dając Ci wiele przestrzeni na ciekawe zaprezentowanie swojej oferty. Ulotka kilkustronna przydaje się jako niewielka broszura informacyjna – w siedzibie firmy, na targach, konferencjach lub jako gratis dla klientów. Dodając do niej kupon rabatowy – zyskasz wyjątkowy materiał, wspierający sukces Twojej firmy.

Zasady projektowania ulotek reklamowych

Przemyśl, jaki cel ma mieć ulotka, kto jest Twoim odbiorcą i co konkretnie chcesz przekazać? Projektując ulotkę reklamową, pamiętaj o kilku istotnych zasadach.

– Projekt ulotki wg zasady IMTL (czyli im mniej, tym lepiej). Wiadomo, że większość z nas żyje w chronicznym niedoczasie. Warto o tym pamiętać, także podczas projektowania materiałów reklamowych. Tworząc treść ulotki, używaj krótkich, zwięzłych zdań – nie zanudzaj, nie przesadzaj z przechwałkami – po prostu szanuj czas czytelnika i zaoferuj mu coś, co może mu się przydać. Nawet jeśli projektujesz pojemną ulotkę składaną – dodaj tylko tyle tekstu, ile jest niezbędne.

– Zaprojektuj ulotkę pełną korzyści. Tworząc ulotkę, trzeba pamiętać o języku korzyści. Laurki na cześć swojej firmy, szefa i produktów – zdecydowanie należą do przeszłości. Teraz liczy się to, co klient może zyskać – i to właśnie należy wyłuskać w tekstach na ulotkach. Warto wypisać to, co mamy do zaoferowania odbiorcy, a potem opisać to w maksymalnie przejrzystej formie. Pokaż, dlaczego klient powinien wybrać Twoją usługę, projekt lub ofertę i co konkretnie mu to da. Najlepiej zrób to, stosując obrazowy, prosty język – z przewagą czasowników, bez nadmiernego stosowania przymiotników.

– Dodaj gratis do ulotki. Jeśli chcesz, żeby klient zachował Twoją ulotkę, możesz wykorzystać ją jako kupon promocyjny, bilet wstępu lub kod rabatowy. Twoja ulotka może też być polem, na którym należy wypełnić zadanie konkursowe. W przypadku ulotek składanych – całe skrzydełko można przeznaczyć na konkurs, rebus lub specjalne zaproszenie do naszej siedziby.

-Kreatywny szablon ulotki. Coraz więcej firm korzysta z darmowych wzorów ulotek, jeśli jednak nie chcesz, aby Twoja oferta wyglądała tak, jak milion innych – wybierz unikalne szablony. Zapomnij o wzorach ulotek z gotowych generatorów – wybierz autorskie szablony i dopasuj je do Twojej firmy. Jeśli masz taką możliwość, warto poprosić o pomoc grafika, który stworzy spójne materiały firmowe i profesjonalnie przygotuje je do druku.

– Drukuj ulotki – online. Możesz drukować w osiedlowej drukarni, ale najwygodniej jest drukować przez internet. W drukarniach online możesz zamawiać produkty 24/7, mając stały podgląd i dostęp do profesjonalnej pomocy graficznej. W e-drukarniach najlepsze jest jednak to, że aby wydrukować swoje materiały – nie musisz ruszać się z domu lub biura. To coraz popularniejsze rozwiązanie, które jest nie tylko szybsze, ale też znacznie tańsze od zamawiania wydruków w tradycyjnych, stacjonarnych drukarniach.

Previous ArticleNext Article
Paulina Górecka
Jestem specjalistką od zdrowej diety oraz od odchudzania. Autorka wielu branżowych tekstów, takich jak między innymi recenzje czy artykuły dotyczące produktów wspomagających proces odchudzania, czyli tak zwanych suplementów diety. Posiadam bogate doświadczenie oraz głęboką wiedzę, dzięki czemu od lat jestem w stanie przygotowywać rzetelne oraz ciekawe recenzje produktów wspomagających odchudzanie. Jak mało kto, mogę poszczycić się również bardzo dobrą znajomością branży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *